Sunday, May 13, 2007

ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ












Αφού εμμέσως συμφωνεί και ο κ. Κεντρωτής, το στέλνω



ΣΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟ Δ. ΚΕΝΤΡΩΤΗ
ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΝΤΑ ΤΟΝ ΚΡΑΤΥΛΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Τα όνειρα του βίου μου περάτωνα
Και έθετα τις βάσεις και τον στύλο
Και ξάφνου ανακάλυψα τον Πλάτωνα
Και μέθυσα διαβάζοντας Κρατύλο

Στο τέλος έτσι πάντοτε τα σκάτωνα
Μου το ’λεγε κι η θεια μου η Κοντύλω
Θα είσαι πάντα με τους αποκάτωνα
Που σ’ έκανε ο Θεός φευγάτο κι ερωτύλο

Κι εγώ τις λέξεις και τις φράσεις μου αιμάτωνα
Και έρρεαν φωνήεντα και τόνοι
- Αγαπητέ μου Πλάτωνα
- Αγαπητέ Αντώνη;
Τον νου μου και τη σκέψη αναστάτωνα
Καιρός είπες να πέσουνε οι τόνοι

Κι όπως την ένταση του βίου μου ελάττωνα
Και έλεγα να πέσω στη ραστώνη
Φάτονα ρε, σ’ ακούω, φάτονα
Που θέλει να κουνήσει και σεντόνι
Τον βάζελο. Άλα τις Πλάτωνα!
Και γαύρος και μόρτης και γατόνι;

Κι όσο περνούσε ο καιρός και όλο πάτωνα
Στο διάολο είπα όλα να τα στείλω
Να μην ξαναδιαβάσω Πλάτωνα
Να μην ακούσω πάλι για Κρατύλο
Γιατί θα είμαι πάντα με τους αποκάτωνα
Άτιμη ζωή παλιοξεφτίλω
(Δεν άκουγα τη θεια μου την Κοντύλω;)

Αχ… αν είχαν πέραση οι ρίμες, τα σονέτα
Θ’ αγόραζα μια μέρα μαιζονέτα


Από Αντώνη Παπαΐωάννου
Η κυρία ονομάζεται Lola Ponce και κάθεται
Ακαδημία Πλάτωνος

9 comments:

Γιωργος Κεντρωτης said...

Κι εγώ! (θ' αγόραζα μιά μέρα μαιζονέττα).

Γιωργος Κεντρωτης said...

Άσε που είχα θεία -αδελφή της μάννας μου-, που τη λέγανε Κοντύλω (αυτό σίγουρα δεν τό 'ξερες)!

LOCUS SOLUS said...
This comment has been removed by the author.
LOCUS SOLUS said...
This comment has been removed by the author.
LOCUS SOLUS said...

Λέτε πως θα αγοράζατε μια μέρα μεζονέτα
άν είχαν πέραση οι ρίμες, τα σονέτα,
πως θα αράζατε στα πούπουλα αιώνια
χωρίς καθόλου άγχος για τα ώνια.
Όμως εγώ σας το τονίζω νέτα σκέτα
πως,ίδιοι Βάσκοι βρωμοπόδαροι της ΕΤΑ,
αν κάποια μέρα φέρναν φράγκα τα σονέτα,
θα ερχόντουσαν να μας αλλάξουν τα κλαπέτα
κακόφωνοι φελλοί και στιχοπλόκοι ψώνια
κι όλο το χρήμα θα τσεπώναν, τα κοθώνια,
μπουκώνοντας τους στίχους με κοτρόνια.
Γι΄αυτό καλύτερα αντι για μεζονέτα,
να αρκεστούμε σ΄ ό,τι αφήνουν τα σονέτα
τώρα:μακαρονάδα σκέτη ή ομελέτα,
λίγη ντομάτα και τυράκι φέτα.
Και- εννοείται!- ούτε κρεβάτι, στρωματσάδα
κι under the stars θα στρώνεται η παστάδα,
γιατί αλλιώς δεν κατεβαίνει η στραπατσάδα,
αν δεν τελειώνει με γαμίσι η βδομάδα!

Γιωργος Κεντρωτης said...

@ locus solus:

ΔΙΣΤΙΧΟ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ

Και τί πειράζει, δηλαδή, άμα αρχίσει
κι η πόρνη η εβδομάδα με γαμήσι;

Μένανδρος said...

Δυο απορίες σύντροφοι:
1 Ποια είαναι η τελευταία μέρα της εβδομάδας και ποια η πρώτη για να ξέρω αν αρχίζει ή αν τελειώνει με γαμήσι;
2 Το γαμήσι με ήτα έχει διαφορά από εκείνο με ιώτα;

Γιωργος Κεντρωτης said...

@ μένανδρος: Είναι θέμα οπτικής γωνίας, ως γνωστόν - και το ένα και το άλλο.

Callimachus said...

File Menandre (xairetismata se Tsexa & Antwnh),

to peri Kentrwth poihma/tragoudi einai polu kalo & pianei to klima twn peristasewn (to leei ki o idios: mexri kai th theia tou tou vrhkes).

Den mporw na meinw allo edw, giati me tis fwto pou kosmoun to blog sou kinduneuw na me ekparathurwsoun apo th vivliothhkh ws "anwmalo"...

Xaire, kai euxaristw gia thn prosklhsh!