Tuesday, June 12, 2007

ΚΑΛΕΝΤΑΡΙ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

ΜΑΡΤΙΟΣ


ΑΠΡΙΛΙΟΣ



ΜΑΙΟΣ




ΙΟΥΝΙΟΣ


ΙΩΑΝΝΗΣ Μ. ΡΑΠΤΑΡΧΗΣ 1862


[ΕΓΚΩΜΙΑ ΕΙΣ ΕΝΑ ΕΚΑΣΤΟΝ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΩΝ]
Ι.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ. - Yδροχόος.
Φ'ερω ζωήν και θάνατον χαράν καί δυστυχίαν,
η μοίρα μου το έδωκε κ' εγώ μοιράζω τώρα…
ευδαίμων ος τις παρ' εμού θα λαβει ευτυχίαν,
και δυστυχής ος τις δεχθεί τα άδωρά μου δώρα.
ΙΙ.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ. - Ιχθύες.
Είμαι χωλός, πλην ως Συλφίς τον στρόβιλον χορευω,
ς μαθητής πίνω κρασί κ' εις όργια εκπνέω·
κ' ενώ με κράζετε χωλόν εγώ σας μασκαρεύω,
διότι Φεβρουάριος θα είπη Αποκρέω.
ΙΙΙ.
ΜΑΡΤΙΟΣ. - Κριός.
Άστατος είμαι, πλην παντού δεν είναι αστασία,
' ιδίως 'ς την Ελλαδα;
μήπως δεν είν' Μαρτιάτικη και η ελευθερία;
δεν έκαμε 'ς τους Έλληνας τον Μάρτιο πατινάδα;
Φευ! Αστασία κυβερνά τον κόσμον θλιβερή,
μόνη η άσχημος γυνή εμμένει σταθερή.
ΙV.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ. - Ταυρος.
Ποτε δεν λέγουν ψεματα την πρώτην Απριλίου,
αργία και κατάλυσις του ψεύδους του γελοίου.
Την εορτάζουν υπουργοί και μια καστανομμάτα,
ποχει την πρώτην μου αυγή 'ς τα χείλη τα δροσάτα.
V.
ΜΑΪΟΣ. - Δίδυμοι.
Κόψατε πάλιν, ερασταί ευδαίμονες, ναρκίσσους
απ' του Μαίου τους φαιδρούς κ' ευόσμους παραδείσους,
και την παρθένον στέψατε ήτις εμπρός σας κλίνει
ευώδης ως τα ρόδα μου, ωχρά ωςς η Σελήνη!
VΙ.
ΙΟΥΝΙΟΣ. - Καρκίνος.
Φιλόξενος σας προσκαλεί εις τους αγρούς ελαία,
η πόλις ανυπόφορος η εξοχή ωραία.
Την κόνιν και τον καύσωνα των πόλεων αφήτε,
τα δροσερά φιλήματα της αύρας να δεχθείτε·
κ' ενώ ο τέττιξ φλύαρος ως δικηγόρος ψάλλει,
τρυφάτε εις της εξοχής αφρόντιδες τα κάλλη.
Έγραψα μόνο τους πρώτους εξι μήνες...
δεν προλάβαινα τους υπόλοιπους
Η Sara Tommasi ποζάρει στο ημερολόγιο του Max 2007

2 comments:

LOCUS SOLUS said...

Απο ποιό καπέλο βγήκαν όλ' αυτά τα λαγουδάκια;

Μένανδρος said...

Η λέξη καπέλο με παραπέμπει σε μια λαϊκή ανάλογη έκφραση που δε συνάδει με το κύρος(;) αυτού του μπλογκ και δεν θα την αναφέρω. Ιδίοις θα σας αναφέρω πάντως τις πηγές αν σας ενδιαφέρει